Ervaringen
Ervaringen van deelnemers
Cedric Tillema (30) Supermarktmanager i.o. | Albert Heijn Erik Banus Uithuizen 03/2025
Door jezelf tegen te komen, kom je erachter waar je naartoe wilt in het leven. Dit traject gaf mij duidelijkheid over waar ik mijzelf zie staan over een langere periode. Ik heb veel geleerd! Door het DISC model toe te passen in de praktijk, leerde ik hoe mensen benaderd willen worden en wat ze belangrijk vinden. Een waarderingscultuur is erg belangrijk, persoonlijke benadering en aandacht is een belangrijke vorm van waardering. Ik zie is dat mijn medewerkers het prettig vinden en dat ik hierdoor toegankelijker word voor hen. Ook heb ik veel gehad aan de module over time management, waar ik op dit moment hard mee aan de slag ben.”
Siebrand Brouwer (28) Manager Vers | Albert Heijn Erik Banus Winsum 02/2024
“Tijdens de training leer je jezelf echt kennen, hoe functioneer jij als leidinggevende. Wat zijn jouw talenten maar vooral wat zijn jouw ontwikkelpunten. Tijdens deze training word je hier op een juiste manier mee geconfronteerd. Ik ging confrontaties uit de weg. Nu niet meer, en confronteer ik de medewerkers/collega’s wanneer dit nodig is. Kortom ik laat niet over me heen lopen.”
Maaike (28) Manager Operatie | Albert Heijn John Westerik Almelo 02/2024
“Tijdens het doorbraaktraject werden veel onderwerpen op een nieuwe en verhelderende manier belicht. Dit traject heeft mijn kennis op diverse terreinen verrijkt, zoals leiderschapsstijlen, gesprekstechnieken, DISC-profielen en doelen stellen. Ik heb op een nieuwe manier naar mijn kernkwaliteiten kunnen kijken mede door de feedback die ik van 7 medekandidaten heb gekregen. Ook heb ik ontdekt dat mijn eigenwijsheid me vaker in de weg zit dan ik zou willen, hier probeer ik nu rekening mee te houden. Ook heb ik geleerd dat ik mijn “rode” kant vaker mag laten gelden. Dit doe ik nu vaker wanneer de situatie daarom vraagt.”
Frank Winters (31) ASM Albert Heijn Henk Slump Swifterbant 02/2024
“Stilstaan bij je persoonlijke leerdoelen en wat je wil bereiken. Er werd regelmatig op teruggekomen, je wordt hierdoor aan het denken gezet en aangemoedigd om ermee bezig te gaan, dat is echt wel het mooie van dit traject.”
Dave (47) Manager operatie Plus 02/2024
“Goed, heel duidelijk en concreet verhaal wat aansluit bij waar ik mee bezig ben. Door meer op procedure te sturen en minder op het proces, zijn collega ’s makkelijker en beter aangehaakt. Nu een betere werk/ privé balans, hier liep ik al heel lang tegen aan.”
Mirjam Bijlsma (21) Manager Service | Albert Heijn Pieter Bijlsma Gorredijk 02/2024
“Je wordt even helemaal uit je werkomgeving gehaald! Ik heb meer zelfinzicht gekregen in mijn onbewuste gedrag. Ik vond lastig om moeilijke gesprekken te voeren. Door de training heb ik nieuwe gesprekstechnieken geleerd en veel feedback gekregen waar ik iets mee kon. Ik vind het nu veel minder spannend om dit soort gesprekken te voeren en het gaat steeds beter.”
Johan (34) Manager Operatie | Albert Heijn Franchise 02/2024
“Tijdens de training werd ik goed met de neus op de feiten gedrukt en bleek wel dat ik het alleen allemaal niet red. Ik heb concrete stappen kunnen zetten. Veelal vrij simpel, logisch en duidelijk, dat je je afvraagt waarom je dit zelf niet eerder bedacht hebt, maar dat je dus toch een zetje in de goede richting nodig hebt.”
Jan Meijerhof (33) Supermarktmanager i.o. | Albert Heijn Erik Banus Appingedam 02/2024
“Ik sta veel steviger in mijn schoenen, ik begrijp mensen beter en kan op de juiste manier leidinggeven aan verschillende soorten mensen. Voor de cursus was er altijd iets wat mij tegen hield, maar ik weet nu zeker dat ik de winkel kan draaien.”
Anoniem (26) Manager Vers Albert Heijn Franchise 02/2024
“Erg professioneel opgezet, goede lesmaterialen en vakkennis. Ik heb mij vanaf minuut één op mijn gemak en welkom gevoeld.
Ik kom meer voor mezelf op en laat mijn mening vaker horen. Ik heb veel te geven alleen moet ik daar op een efficiënte manier ook gebruik van maken. Doordat ik nu de juiste handvatten heb gekregen, heb ik concrete stappen kunnen zetten op het werk en privé.
Reviews van ondernemers/begeleiders
Han Bouwens Ondernemers Albert Heijn Franchise Marsmanplein Haarlem 03/2025
“De doorbraaktraining heeft eraan bijgedragen dat deze managers zich veel bewuster zijn van hun verantwoordelijkheid binnen onze organisatie. Zelfstandigheid is groter geworden. Vanuit zichzelf denken de twee cursisten meer in oplossingen. Het is fijn om te zien dat ze zichzelf beter hebben leren kennen en daar hun leven lang plezier aan kunnen hebben door zichzelf telkens opnieuw een spiegel te kunnen voorhouden. De groei is ingezet, ’t kan niet anders dan dat deze cursus naar meer smaakt, voor de deelnemers.”
Frank Winters (Assistent) Supermarktmanager Albert Heijn Franchise Swifterbant 03/2025
“De doorbraaktraining is een waardevolle investering voor iedere manager. Zeer relevante onderwerpen worden behandeld die direct toepasbaar zijn in de winkel en een positief effect hebben op het team. Ik zie bij onze deelnemer mooie ontwikkelingen die hem sterker hebben gemaakt in zijn rol als Manager: Meer bewustzijn in mensen en hun reacties, bewuster omgaan met eigen handelen en de consequenties daarvan, en hierin doordachtere keuzes maken.”
Edwin van Opzeeland Supermarktmanager Albert Heijn Franchise Gorredijk 02/2024
“Ik zie bij onze 2 cursisten zoveel verbetering t.o.v. voor de cursus dat ik alleen maar iedereen kan aanraden deze cursus te volgen. Belangrijkste verbeteringen die ik heb waargenomen bij onze cursisten: Zelfvertrouwen en Communicatie.”
Erik Banus Albert Heijn Franchise Ondernemer Banus supermarkt b.v Appingedam, Winsum en Uithuizen 02/2024
“De cursist(ten) pakken hun rol beter op. Ze hebben beide door de training een besef gekregen van de belangrijke rol die ze binnen het bedrijf hebben. Los van elkaar hebben beide cursisten een meer professionele houding aangenomen. Door de prikkelende training komen de cursisten buiten hun comfort zone. Door dit te bereiken ga je nadenken over jezelf, over je gedrag en hoe je in de toekomst je rol wilt pakken. Binnen de vertrouwde werkomgeving ga je dit niet zo bereiken.”
Els Heethuis Supermarktmanager Albert Heijn Franchise Appingedam 02/2024
“Jan is zich bewuster geworden van zijn gedrag. Ik zou het andere ondernemers ook aanraden, omdat ik zie aan Jan dat hij positief is veranderd.”
Wouter Jansen Supermarktmanager Albert Heijn Franchise Winsum 02/2024
“Het helpt medewerkers om aan de slag te gaan met struikelblokken, per persoon wordt goed gekeken naar wat er nodig is, en zo wordt er doelgericht naar verbetering gewerkt. Ik zie dat onze manager nu doelgerichter werkt. Hij staat meer open of is actief op zoek naar feedback, communicatief duidelijker en completer persoon geworden.”
Harold Kats Supermarktmanager Albert Heijn Franchise Urk + Swifterbant 02/2024
“Ik zie dat onze 2 cursisten nu, beter naar zichzelf kijken, werken aan hun valkuilen en bezig zijn met hun leerdoelen. Het traject is vooral gericht op de persoon, de kandidaat wordt er sterker van als hij zich er voor open stelt”